Поширенні запитання – F.A.Q.

1) Хто такий Постачальник універсальної послуги?

Постачальник універсальної послуги - визначений відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» електропостачальник, який виконує зобов’язання щодо постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам.

        ТОВ «ООЕК» - перший та єдиний ліцензований постачальник універсальної послуги на території Одеської області.

2) Які функції Постачальника універсальних послуг?

Згідно Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання в сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 р. № 312, розрахунки за спожиту електричну енергію повинні проводитися за розрахунковий період - календарний місяць.

Розрахунки між споживачем та електропостачальником здійснюються згідно з даними, отриманими від адміністратора комерційного обліку в порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку електричної енергії.

Таким чином, ТОВ «Одеська Обласна Енергопостачальна Компанія» отримує інформацію щодо обсягу споживання електричної енергії побутового споживача в розрахунковому періоді від оператора системи розподілу. На підставі отриманих даних про обсяг спожитої електричної енергії визначається її вартість та формується рахунок на оплату.

Звертаємо Вашу увагу, що при наявності у оператора системи розподілу показів засобу обліку, зафіксованих на 1 число кожного місяця, обсяг споживання визначається на підставі цих показів, та є фактичним обсягом споживання. Якщо покази засобу обліку фіксуються в інший день місяця, то обсяг споживання за календарний місяць визначається розрахунковим шляхом, згідно пп. 6.4, п. 6 розділу ХІІІ Кодексу комерційного обліку електричної енергії.

Розрахунковий обсяг споживання електричної енергії визначається шляхом додавання (віднімання) споживання, розрахованого відповідно до профілю споживання побутового споживача, помноженого на кількість днів (діб) між датою зчитування показів приладу обліку електричної енергії та першим числом календарного місяця.

Отже, оскільки по Вашому особовому рахунку у оператора системи розподілу не було показів засобу обліку, зафіксованих на перше число місяця, наступного за розрахунковим, споживання електричної енергії за період з дати останньої фіксації показів засобу обліку по перше число місяця було визначено розрахунковим шляхом.

З метою уникнення питань щодо обсягу «донарахування» рекомендуємо Вам щомісяця передавати до оператора системи розподілу покази свого засобу обліку, зафіксовані станом на 01 число місяця, наступного за розрахунковим періодом (місяцем).

3) Де дізнатись про заборгованість та перевірити баланс розрахунків?

Після реєстрації на офіційному сайті ТОВ «ООЕК»  - , в Особистому кабінеті споживач отримує можливість дізнатись детальну інформацію про стан особового рахунку, дані відносно заборгованості, проведеного нарахування та оплата, а також зможете формувати рахунки для оплати та проводити без комісійну оплату за спожиту електричну енергію, скориставшись послугою Інтернет-банкінгу.

4) Як і коли оплачувати за спожиту електричну енергію населенню?

Оплата за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вноситься  споживачем протягом 10 робочих днів від дня отримання рахунка побутовим споживачем, але не пізніше 20 числа наступного місяця.

Сплачувати отримані рахунки можливо, скориставшись відповідною послугою в Особистому кабінеті на офіційному сайті ТОВ «ООЕК»  , або без реєстрації Особистого кабінету скориставшись вкладенням «Оплата онлайн» на сайті .

Також проводити оплату можливо у будь-яких банківських установах та у відділеннях Укрпошти. 

5) Як отримати довідку про відсутність заборгованості?

Для отримання довідки про відсутність заборгованості за особовим рахунком споживачу необхідно звернутися до Центру обслуговування клієнтів, який Вас обслуговує, та подати відповідну заяву. Довідка буде надана Вам з даними, зафіксованими станом на 01 число місяця, у якому Ви звернулися з приводу отримання довідки.

            Для отримання довідки з інформацією на іншу дату, необхідно подати покази лічильника або заявку Оператору системи розподілу (АТ «ДТЕК Одеські електромережі» або АТ «Укрзалізниця»), який Вас обслуговує, для проведення контрольного зняття показів засобу обліку електричної енергії (лічильника). Після отримання від Оператора системи розподілу інформації про обсяги спожитої електричної енергії по особовому рахунку, та оплати споживачем вартості спожитої електричної енергії, Центр обслуговування клієнтів ТОВ«ООЕК» видає безкоштовно довідку про відсутність заборгованості по особовому рахунку на підставі заяви споживача.

6) Чому мені не приходять рахунки в паперовому вигляді?

Якщо споживач не отримуєте рахунки за спожиту електроенергію, це може статися з таких причин:

- споживач відмовився від отримання паперового рахунку в особистому кабінеті;

- рахунок не сформовано у зв’язку з тим, що оператором системи розподілу не надані дані про обсяг електричної енергії, спожитої споживачем;

- рахунок вчасно не доставив представник кур’єрської служби.

7) Куди звертатися, якщо виникли питання?

Якщо у вас виникли запитання, зателефонуйте за номером телефону, вказаному у переліку оперативних контактів на сайті ТОВ «ООЕК» за посиланням, або надішліть електронне звернення, скориставшись відповідним сервісом «Електронні звернення» на сайті ТОВ «ООЕК», напишіть своє питання та відправіть на адресу відповідної електронної пошти Інформаційно-консультаційного центру ikc@ooek.od.ua  або Колл-центру call-center@ooek.od.ua.

8) Як подати звернення/скаргу/претензію?

Ви маєте змогу направити звернення/скаргу/претензію наступним чином:

-  звернувшись особисто до Інформаційно-консультаційного центру ТОВ «ООЕК» за адресою: м. Одеса, вул. М.Арнаутська, 88 (понеділок-четверг: з 08:00 до 17:00, п’ятниця: з 08:00 до 16:00, обідня перерва з 12:12 до 13:00);

 

- за телефонами Інформаційно-консультаційного центру

(048)-77-01-777, (048)-77-10-777 (понеділок-четверг: з 08:00 до 17:00, п’ятниця: з 08:00 до 16:00, обідня перерва з 12:12 до 13:00);

 

- засобами електронного зв’язку на електронну адресу Компанії kanc@ooek.od.ua та на електронну адресу Інформаційно-консультаційного центру ikc@ooek.od.ua;

- в письмовій формі на адресу Компанії: 65007, ОДЕСЬКА ОБЛ., МІСТО ОДЕСА ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОН, ВУЛИЦЯ МАЛА АРНАУТСЬКА, БУДИНОК 88.

 

Письмове та/або електронне звернення подається споживачем на ім’я керівника підприємства у довільній формі і має містити наступні дані споживача:

- прізвище, ім'я, по-батькові/ назва;

- повну адресу (назву населеного пункту, вулиці, номер будинку, поштовий індекс);

- контактні номери телефонів;

- електронну адресу E-mail (за наявності);

- особовий рахунок / номер договору (бажано);

- відомості про особу, що діє за дорученням заявника;

- зміст порушеного питання;

- дата звернення;

- додатки (перелік доданих документів);

- підпис Клієнта, або довіреної особи (для письмових звернень).

9) В який строк розглядаються звернення/скарги/претензії?

Звернення/скарги/претензії розглядаються в найкоротший строк, але не більше 30 календарних днів з дати отримання звернення/скарги/претензії.

         Звернення (скарги/претензії) побутових споживачів, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються першочергово.

         Звернення Клієнтів щодо перевірки правильності рахунку за електричну енергію розглядаються у строк до 5 робочих днів з дня отримання такого звернення.

          У разі отримання Компанією звернення (скарги/претензії) Клієнта з питань, що не належать до її компетенції, такі звернення/скарги/претензії направляються за належністю відповідному учаснику роздрібного ринку відповідно до компетенції протягом 5 робочих днів, про що в цей же строк направляється повідомлення Клієнту.

         Разом із відповіддю Клієнту на його звернення/скаргу/претензію надається інформація щодо альтернативних механізмів та шляхів вирішення відповідних спорів (питань) та контактні дані відповідальних органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових осіб, уповноважених розглядати такі звернення/скарги/претензії.

10) Які тарифи на електроенергію для дахових котелень багатоквартирних будинків?

Закон України «Про житлово-комунальні послуги» визначає, що житлово-комунальні послуги є результатом господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг. При цьому, споживачем житлово-комунальних послуг є індивідуальний або колективний споживач.

Порядком застосування тарифів на електроенергію, затвердженим постановою НКРЕ від 23.04.2012 р. № 498, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 23.04.2012 р. за № 599/20912, (далі – Порядок) встановлено, що до категорії населення відносяться фізичні особи (громадяни), які споживають електричну енергію для власних побутових потреб у житлових будинках, квартирах (у тому числі квартирах, які розташовані на цокольних поверхах багатоквартирних житлових будинків), гуртожитках; для потреб особистого селянського господарства, присадибних і садових ділянок, дач; для освітлення особистих гаражів та боксів.

До комунально-побутових потреб населення належать індивідуальні витрати електроенергії на побутове освітлення, опалення, приготування їжі, не пов’язану з отриманням доходів роботу електричних побутових пристроїв (пральних машин, холодильників тощо), приватної комп’ютерної та оргтехніки, санітарно-гігієнічні та культурні потреби.

Згідно Тарифів на електроенергію, що відпускається населенню, з 01 березня 2017 року, затверджених постановою НКРЕКП 26.02.2015 р. № 220, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 02.03.2015 р. № 235/26680, електрична енергія, яка витрачається в багатоквартирних будинках та гуртожитках на технічні цілі (роботу ліфтів, насосів та замково-переговорних пристроїв, що належать власникам квартир багатоквартирного будинку на праві спільної власності) та освітлення дворів, східців і номерних знаків, відпускається за тарифом 140 коп за 1 кВт.год (без податку на додану вартість) (далі – Тарифи).

Таким чином, відповідно до Тарифів до технічних цілей відносяться лише робота ліфтів, насосів та замково-переговорних пристроїв, що належать власникам квартир багатоквартирного будинку на праві спільної власності.

Виходячи з наведеного вище, електрична енергія за тарифами, як для населення, може відпускатися виключно населенню для власних побутових потреб у житлових будинках, квартирах (у тому числі квартирах, які розташовані на цокольних поверхах багатоквартирних житлових будинків), гуртожитках; для потреб особистого селянського господарства, присадибних і садових ділянок, дач; для освітлення особистих гаражів та боксів, а також в багатоквартирних будинках та гуртожитках на технічні цілі та освітлення дворів, східців і номерних знаків.

У разі, якщо для централізованого постачання води та тепла споживачам, в тому числі виключно населенню для задоволення комунально-побутових потреб, використовується цілісний комплекс інженерного обладнання або окремо збудовані технічні споруди, які забезпечують технологічний процес надання послуг з тепло- або водопостачання, електрична енергія не є спожитою на технічні цілі, вона є ресурсом, що використовується у господарській діяльності.

Відповідно до статті 54 Господарського кодексу України, на суб’єктів господарювання, які здійснюють некомерційну господарську діяльність, поширюються загальні вимоги щодо регулювання господарської діяльності з урахуванням особливостей її здійснення різними суб’єктами господарювання, які визначаються цим Кодексом та іншими законодавчими актами.

Отже, оплата електричної енергії, спожитої на потреби господарської діяльності будь-яких інших споживачів (навіть якщо результатом цієї діяльності є надання комунальних послуг населенню, в тому числі послуги з тепло- та водопостачання з використанням котлів, котелень тощо), має здійснюватися за роздрібним тарифом для відповідного класу напруги.

11) Щодо повернення кредиторської заборгованості для побутових споживачів (населення).

У відповідності до вимог пункту 4.12. Правил роздрібного ринку електричної енергії розрахунки між споживачем та електропостачальником (іншими учасниками роздрібного ринку, якщо вони беруть участь у розрахунках) здійснюються згідно з даними, отриманими від адміністратора комерційного обліку в порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку, про обсяги поставленої, розподіленої (переданої) та купленої електричної енергії. Плата за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вноситься не пізніше 20 числа наступного місяця, якщо договором не встановлено іншого терміну.

Рахунок за спожиту електричну енергію оплачується:

протягом 5 робочих днів від дня отримання рахунка непобутовим споживачем;

протягом 10 робочих днів від дня отримання рахунка побутовим споживачем;

в інший термін, передбачений договором, але не пізніше 20 календарного дня після закінчення розрахункового періоду.

12) З якими питаннями потрібно звертатися до оператора системи розподілу (АТ «ДТЕК Одеські електромережі», АТ «Укрзалізниця»)?

Оператор системи розподілу:

  • Відповідає за якість та надійність електропостачання;
  • Керує системою розподілу;
  • Експлуатує та ремонтує лінії електропередач, підстанції та інші енергооб’єкти;
  • Надає послуги з підключення та відключення електроживлення споживачів;
  • Встановлює лічильники та фіксує їх показання.

 

Кому та як повідомляти покази лічильника?

Рекомендуємо фіксувати покази лічильника станом на 1 число місяця і не пізніше 3 числа включно цього ж місяця передати їх до свого оператора системи розподілу. Клієнти, які підключені до мереж АТ «ДТЕК Одеські електромережі» та АТ «Укрзалізниця», мають повідомляти покази лічильника відповідно цим операторам системи розподілу. Компанії зобов’язані передавати дані щодо сформованих обсягів спожитої електроенергії до ТОВ «ООЕК» для проведення розрахунків. Після цього клієнтам буде сформований рахунок, який можна буде сплатити через Особистий кабінет чи іншим зручним способом.

Споживачі, підключені до мереж АТ «ДТЕК Одеські електромережі»/АТ «Укрзалізниця», можуть повідомити покази засобів обліку (лічильник) цьому операторам системи розподілу АТ «ДТЕК Одеські електромережі» та АТ «Укрзалізниця»:

 

  • АТ «ДТЕК Одеські електромережі» за телефонами Кол-центру 048-752-90-90, 068-750-90-90, 095-750-90-90, 073-750-90-90, 0800-409-090; за допомогою мобільного додатку Line of Light; за допомогою сервісу «Відправити покази лічильника» на сайті АТ «ДТЕК Одеські електромережі» https://www.dtek-oem.com.ua/ua/meter; в Особистому Кабінеті споживача на сайті АТ «ДТЕК Одеські електромережі»; повідомленням в чат-бот «Viber», «Telegram» на сайті АТ «ДТЕК Одеські електромережі» https://www.dtek-oem.com.ua.

 

  • АТ «Укрзалізниця» за телефоном м. Одеса: (048)-727-71-75; за телефоном м. Подільськ: (04862)-7-35-33; (04862)-7-31-28; повідомленням в Viber на телефон: 0634661640.

 

або безпосередньо електропостачальнику – ТОВ «ООЕК»:

 

  • Через форму зворотного зв’язку в Особистому кабінеті
  • Через сайт у розділі «Для Дому» - Передати покази лічильника
  • Через мобільний додаток ТОВ «ООЕК»
  • Через ООЕК_botу онлайн-мессенджері Telegram або Viber
  • У випадку, якщо Вам не вдалося передати покази доступними онлайн каналами, Ви можете зв'язатись з Call-Центром компанії ТОВ "ООЕК".
  • Якщо клієнт вчасно не повідомляє покази засобу обліку, нарахування здійснюються за середньодобовим споживанням на основі двох фактичних показань, переданих раніше. Рекомендуємо передавати покази Вашого лічильника щомісячно.

13) Що потрібно пам’ятати при оплаті рахунків за електроенергію?

Найзручніше оплачувати рахунки через Особистий кабінет. В онлайн-сервісі можна швидко здійснити оплату у зручний час та без комісії.

При оплаті рахунків за електроенергію через відділення банку, Укрпошти чи інтернет-банкінг важливо зазначати саме реквізити ТОВ «ООЕК»: ЄДРПОУ та розрахунковий рахунок, що містяться на офіційному веб-сайті: https://ooek.od.ua (Клієнтам/Реквізити для сплати рахунку)

У разі, якщо при сплаті рахунку клієнт помилково вказав не свій особовий рахунок, клієнту необхідно звернутись з відповідною заявою щодо перерахування грошових коштів та з квитанцією про оплату до центру обслуговування клієнтів (ЦОК), у якому територіально він обслуговується або за  місцем проживання.

Як дізнатися номер особового рахунку для оплати за електроенергію?

Особовий рахунок зазначений в квитанції на оплату за послугу електропостачання або в особистому кабінеті, якщо споживач там зареєстрований.

Також номер договору – це і є номер особового рахунку.

Зателефонувавши до Кол-центру за телефонами: +38(048)752-99-00, +38(098)752-00-00, +38(095)752-00-00, або Центрів обслуговування клієнтів вказавши адресу проживання, можна дізнатися номер особового рахунку для оплати за електроенергію. Наші працівники наддадуть повну консультацію з вищезазначеного питання.

Які переваги користування електронним Особистим кабінетом?

Переваги користування Особистим кабінетом для клієнтів:

  • Економія коштів – можна обрати варіант оплати рахунків без комісії;
  • Доступ без обмежень – у будь-який час та без черг у банку, доступ з комп’ютера, смартфона чи планшета;
  • Правильні реквізити – не потрібно вручну вносити дані, в Особистому кабінеті вказані актуальні реквізити постачальника;
  • Передача показів лічильника – після внесення даних засобу обліку дані надсилаються до оператора системи розподілу - АТ «ДТЕК Одеські електромережі;
  • Підключення декількох особових рахунків – можливість в одному Особистому кабінеті оплачувати рахунки двох та більше клієнтів;
  • Перегляд баланс – зберігається історія споживання, нарахувань та оплат з початку 2019 року.

14) Як отримати консультацію щодо нарахувань у рахунку?

Клієнти мають можливість звернутися до постачальника дистанційно:

- Через форму зворотного зв’язку в Особистому кабінеті;

- Через ООЕК_bot у онлайн-мессенджері Telegram або Viber;

- За телефонами кол-центру: +38(048)752-99-00, +38(098)752-00-00, +38(095)752-00-00, або за електронною адресою кол-центру call-center@ooek.od.ua  або ІКЦ: ikc@ooek.od.ua

Крім того, за умови відсутності карантинних обмежень, клієнт завжди може звернутися до Підрозділу/дільниці ТОВ «ООЕК», у якій територіально він обслуговується.

15) Як відновити електропостачання в разі відключення за заборгованість?

У разі відключення квартири/будинку від електропостачання за заборгованість, споживачі  отримують попередження про відключення за 10 робочих днів до дати відключення.

Щоб відновити електропостачання, споживач має звернутися до центру обслуговування клієнтів (Підрозділ/дільницю ТОВ «ООЕК»), у якому територіально він обслуговується, де необхідно:

  • провести звіряння розрахунків за електроенергію (у випадку, якщо ви не згодні із сумою боргу);
  • надати квитанцію про сплату заборгованості;
  • надати паспорт та ІПН клієнта;
  • оформити заявку на повторне підключення та оплатити витрат оператора системи розподілу з припинення та відновлення електроживлення.

 

Після повної оплати заборгованості та сплати витрат оператора системи розподілу відновлення електропостачання відбувається протягом 3 робочих днів у містах та 5 робочих днів у сільській місцевості.  

16) З яких причин може не бути світла? До кого звертатись у зв’язку з погіршенням показників якості електропостачання в частині рівня напруги?

 Відсутня електроенергія у споживачів може бути з таких причин:

  • планові вимкнення під час ремонтних робіт;
  • аварійні вимкнення через пошкодження електромереж;
  • аварійні вимкнення у зв’язку із пошкодженням будинкових електромереж споживача/ балансоутримувача житлового будинку;
  • відключення через заборгованість.

Якщо електропостачання відсутнє з інших причин, ніж заборгованість, для з'ясування обставин слід звернутись до балансоутримувача (для мешканців багатоквартирних будинків) або вашого Оператора системи розподілу:

Також до вказаних суб’єктів потрібно звертатись для отримання інформації стосовно  погіршення показників якості електропостачання в частині рівня напруги.

17) Як стати нашим клієнтом та отримувати послуги з постачання електричної енергії?

Для того, щоб стати нашим клієнтом та отримувати послуги з постачання електричної енергії, Вам необхідно заповнити заяву-приєднання про приєднання до умов договору про постачання електричної енергії  споживачу або про приєднання до умов договору про постачання електричної енергії  постачальником універсальних послуг та вказати обрану комерційну пропозицію, а також відповідно до п. 3.2.12. Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі - Правила), затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) № 312 від 14.03.2018 р. надати наступні документи:

1) копію паспорта (для фізичних осіб) або витяг, або довідку, або копію виписки з ЄДР (для юридичних осіб) споживача;

2) документ, що посвідчує право на представництво інтересів особи у випадку подання заяви представником (для фізичних осіб), або документ, що посвідчує право особи діяти від імені юридичної особи (для юридичних осіб);

3) копія документа, що підтверджує право власності чи користування об'єктом;

4) паспорт точки розподілу/передачі об'єкта (площадки вимірювання).

Згідно п. 3.3.5. Правил, разом із заявою-приєднанням новий споживач постачальника універсальних послуг додатково надає такі документи:

1) для юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців: витяг з ЄДР, роздрукований з Інтернету, або копію довідки, або копію виписки з ЄДР;

2) для фізичних осіб: копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера або реєстраційного номера картки платника податків або копію паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні або інші переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера, офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади і мають відмітку у паспорті);

3) копію документа, яким визначено право власності чи користування (оренда, позичка, управління тощо) на об'єкт (приміщення), або копію документа, що підтверджує право власності чи користування на земельну ділянку (у разі відсутності на відповідній земельній ділянці об'єкта);

4) у разі смерті побутового споживача, особа (спадкоємець), що звертається для укладення договору, має надати копію довідки від нотаріуса, що підтверджує подання заяви про прийняття спадщини.

Переважне право на укладення такого договору має право особа (спадкоємець), яка проживає за адресою місцезнаходження об'єкта побутового споживача та надасть документальне підтвердження місця реєстрації або довідку органів місцевого самоврядування про місце фактичного проживання за адресою місцезнаходження об'єкта побутового споживача;

 5) копію декларації (повідомлення) про початок виконання будівельних робіт або дозволу на виконання будівельних робіт (для укладення договору споживача про надання послуг з розподілу (передачі) та постачання електричної енергії на будівельні майданчики, якщо наявність такого дозволу є обов'язковою або зазначені документи вимагаються законодавством у сфері містобудування) та/або у визначених законодавством випадках - копію декларації про готовність об'єкта до експлуатації або сертифіката (для новозбудованих та реконструйованих електроустановок).

У разі  неможливості приєднання до умов договору на умовах обраної комерційної пропозиції Товариство письмово повідомляє  Споживача про відмову в укладенні відповідного договору та повертає йому документи, які були надані разом із заявою- приєднання.

Також Ви можете оформити договір онлайн за допомогою нашого сервісу

 

18) Як переоформити договір у разі зміни власника приміщення?

Якщо ви стали новим власником об’єкта (приміщення), Вам необхідно переоформити договори з надавачами послуг, в першу чергу з оператором системи розподілу (АТ «ДТЕК Одеські електромережі» або АТ «Укрзалізниця»).

Пунктом 2.1.3 Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі - Правила), затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) № 312 від 14.03.2018 р. передбачено, що ініціатором укладення договору споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії у разі зміни споживача, форми власності чи власника електроустановки є споживач.

Після отримання від Оператора системи розподілу договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії Вам необхідно звернутися щодо переоформлення договору про постачання електричної енергії  з постачальником електричної енергії (ТОВ «ООЕК») та надати документи відповідно до вимог Правил, оскільки споживання електричної енергії без укладення відповідного договору на роздрібному ринку не допускається.

19) Як розірвати договір з енергопостачальною компанією у разі припинення діяльності/звільнення приміщення/продажу житлового будинку або квартири?

У разі звільнення приміщення та/або остаточного припинення користування електричною енергією споживач зобов'язаний повідомити електропостачальника та оператора системи або основного споживача про намір припинити дію відповідних договорів не пізніше, ніж за 20 робочих днів до дня звільнення приміщення та/або остаточного припинення користування електричною енергією. Також слід надати заяву щодо розірвання договорів і в цей самий термін здійснити сплату всіх видів платежів, передбачених відповідними договорами, до заявленого споживачем дня звільнення приміщення та/або остаточного припинення користування електричною енергією включно.

У разі неповідомлення або несвоєчасного повідомлення споживачем електропостачальника та (за наявності відповідного договору) оператора системи або основного споживача про звільнення приміщення та/або остаточне припинення користування електричною енергією споживач зобов'язаний здійснювати оплату спожитої на таких об'єктах електричної енергії та інших платежів згідно з умовами відповідних договорів.

Якщо у вас виникатимуть запитання з приводу переоформлення договору про постачання електричної енергії, інші питання – ви можете звернутись:

Дистанційно:

- Через форму зворотного зв’язку в Особистому кабінеті;

- Через ООЕК_bot у онлайн-мессенджері Telegram або Viber;

- За телефонами кол-центру: +38(048)752-99-00, +38(098)752-00-00, +38(095)752-00-00; ІКЦ: +38(048)770-17-77, +38(048)771-07-77, або за електронною адресою кол-центру call-center@ooek.od.ua  або ІКЦ: ikc@ooek.od.ua.

 

Крім того, за умови відсутності карантинних обмежень, клієнт завжди може звернутися до Підрозділу/дільниці ТОВ «ООЕК», у якій територіально він обслуговується.

20) Документи, які необхідно взяти з собою для отримання послуги:

Звірка розрахунків:

Паспорт або інший документ, що посвідчує особу;

Квитанції про сплату за електроенергію;

Акт звірення розрахунків щодо оплати за електроенергію (за наявності);

Показання лічильника на день звернення.

Подання заявки на підключення після відключення за заборгованість:

Паспорт або інший документ, що посвідчує особу;

Довідки про присвоєння ІПН;

Квитанції про оплату за електроенергію;

Акт звірення розрахунків щодо оплати за електроенергію (за наявності);

Покази лічильника на день звернення.

21) Інформація про зміни в алгоритмі безготівкової оплати житлових субсидій та пільг

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 року № 373 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі» (зі змінами та доповненнями внесеними Постановою КМУ від 14.08.2019 року № 807), з 1 жовтня 2019 року запроваджено механізм монетизації пільг на оплату житлово-комунальних послуг, що передбачає виплати пільг проводити людям, а не підприємствам-надавачам послуг. Нею затверджено «Порядок надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі» (надалі – Порядок). Одночасно функціонують дві системи надання пільг у грошовій формі, а саме: готівкова та безготівкова.

Згідно з пунктом 7 Порядку, пільговики, яким надається пільга у грошовій формі, зобов`язані сплачувати щомісяця вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми пільг, перерахованої виконавцям комунальних послуг або виплаченої таким пільговикам готівкою.

В платіжних квитанціях за житлово-комунальні послуги з жовтня 2019 року не вказується розмір пільги. Тому, з 1 жовтня 2019 року, розрахунки за спожиту електричну енергію слід проводити у повному обсязі (без урахування пільгової знижки).

Ті, хто отримує пільги у безготівковій формі, як і раніше, сплачують, частину платежу надавачам послуг, а решту суми за них перерахує АТ «Ощадбанк» (за наявності відомостей про номер мобільного телефону, пільговик отримує повідомлення від банку про проведення платежів).

Пільги у безготівковій формі призначаються усім пільговикам автоматично, за прикладом безготівкового надання субсидій через АТ «Ощадбанк». Для цього банк веде у своїх автоматизованих системах обліку персоніфікований облік пільговиків та коштів, які надходять на рахунок для виплати пільг для кожного пільговика індивідуально. Після цього, АТ «Ощадбанк» переказує кошти на рахунки виконавців комунальних послуг на підставі договорів, що укладаються між ними та банком. Перейти з однієї форми виплати на іншу можна двічі на рік – перед початком або наприкінці опалювального сезону.

Зміни до Постанови Кабінету Міністрів України від 5 червня 2019 року № 483 «Про затвердження Положення про покладення спеціальних обов’язків на учасників ринку електричної енергії для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії», що були внесені Постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2020 року №1325, не зачіпає механізм призначення та виплати пільг і субсидій.

Постачальник електроенергії не здійснює розрахунок пільг та субсидій, і не контролює відповідні виплати. Їх проводить виключно Управління праці та соціального захисту населення, до якого потрібно звертатись всім пільговикам та субсидіантам.

За отриманням додаткової інформації про призначення житлових субсидій чи пільг, необхідно звертатися до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення: https://www.omr.gov.ua/ua/city/departments/dpsp/upravleniya-i-otdeli-departamenta/

22) Які документи необхідно надати для укладення договору за «зеленим тарифом»?

Згідно п.11.3.4 Правил, з метою продажу електричної енергії, виробленої генеруючою(-ими) установкою(-ами) приватного домогосподарства, за «зеленим» тарифом побутовий споживач надсилає звернення до постачальника універсальних послуг щодо розгляду заяви-повідомлення про встановлення генеруючої(-их)установки(-ок) за формою наведеною у Правилах роздрібного ринку електричної енергії.

1) копії документів, якими підтверджується право власності (користування) на земельну ділянку, право власності на житловий будинок та інші об’єкти нерухомого майна приватного домогосподарства;

2) копію паспорта точки розподілу/передачі електричної енергії приватного домогосподарства, у якому наявна інформація про встановлення генеруючої(-их) установки(-ок) з можливістю відпуску електричної енергії та організації окремого комерційного обліку відповідно до вимог Кодексу комерційного обліку;

3) копію технічного паспорта на житловий будинок або інші об’єкти нерухомого майна приватного домогосподарства та кадастровий номер земельної ділянки, на якій(-их) встановлена(-і) генеруюча(-і) установка(-и);

4) інформацію банку (у тому числі роздруковану з мережі інтернет) про банківські реквізити рахунку, відкритого в банківській установі, що має діючу ліцензію НБУ щодо провадження банківської діяльності на території України, для перерахування коштів постачальником універсальних послуг за вироблену

генеруючою(-ими) установкою(-ами) приватного домогосподарства за «зеленим» тарифом електричну енергію;

5) згоду членів приватного домогосподарства та копії їх індивідуальних податкових номерів (довідок про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків)».

         У заяві-повідомленні побутовий споживач обов’язково зазначає банківські реквізити рахунки для прерахування коштів постачальником універсальних послуг за вироблену генеруючої(-ими) установкою(-ами) приватного домогосподарства за «зеленим» тарифом електричну енергію.

         Побутовий споживач може надати звернення щодо розгляду заяви-повідомлення про встановлення генеруючої(-их) установки(-ок) з доданими документами та паспорт точки розподілу (передачі) електричної енергії до постачальника універсальних послуг особисто, або через уповноваженого представника, або надіслати його поштою рекомендованим листом з описом вкладення, або в електронній формі за допомогою онлайн-сервісів.

23) Як перейти на розрахунки за тарифами, диференційованими за періодами часу доби?

   Для проведення розрахунків за спожиту електричну енергію за тарифами, диференційованими за періодами часу доби, побутовому клієнту необхідно звернутися до відповідного Оператора системи розподілу (АТ «ДТЕК Одеські електромережі» або АТ «Укрзалізниця»), який Вас обслуговує, з заявкою на проведення встановлення та/або параметризації багатотарифного лічильника електричної енергії за адресою його проживання.

           Після проведення встановлення та/або параметризації багатотарифного лічильника електричної енергії за адресою проживання, оператор системи розподілу буде надавати дані про обсяг спожитої електричної енергії з розподілом на окремі зони доби, і відповідно розрахунки за спожиту електричну енергію будуть проводитися за тарифами, диференційованими за періодами часу доби.

24) Що таке реактивна електроенергія? Чи можна оплачувати кошти за реактивну електроенергію через постачальника?

Загалом електрична енергія поділяється на два види: активна та реактивна.

На відміну від відомої всім активної електроенергії, яка виконує корисну роботу, реактивна - технологічно шкідлива циркуляція енергії між джерелами електропостачання та електроприймачами споживача, що викликана електромагнітною незбалансованістю електроустановок.

Відповідно до Правил ПРРЕЕ, послуги з перетікання реактивної електричної енергії забезпечуються Оператором системи розподілу/передачі, до мереж якого підключені електроустановки споживача, або іншим власником мереж.

Для врегулювання взаємовідносин між споживачем електроенергії та оператором системи/власником електромереж укладається окремий договір про надання послуг із забезпечення перетікань реактивної електричної енергії або додаток до договору споживача про надання послуг з розподілу/передачі електричної енергії.

Таким чином, оплата за перетікання реактивної електричної енергії проводиться виключно на рахунок Оператора системи за умовами укладеного з ним договору.

25) Що таке «толеранс» споживання електроенергії?

Толеранс - це допустиме відхилення фактичного обсягу споживання електричної енергії споживачем від замовлених обсягів електричної енергії згідно з Договором.

Тобто, це така дозволена величина відхилення фактичного споживання електроенергії від заявленого, у межах якої додаткова плата за спричинені небаланси не стягується.

26) Що таке «небаланс» електричної енергії?

Небаланс електричної енергії споживача - це різниця між фактичними обсягами споживання електричної енергії та обсягами електричної енергії, які були замовлені постачальнику.

Якщо обсяги спожитої електричної енергії споживачем є меншими, ніж замовленими у постачальника, останній продає різницю між замовленим та спожитим обсягом на Ринку небалансів за ціною дешевшою, ніж ціна закупівлі на Ринку електричної енергії.

У випадку коли обсяги спожитої електричної енергії споживачем є більше ніж замовлені у постачальника, останній докуповує різницю між спожитим та замовленим обсягом на Ринку небалансів за ціною дорожче, аніж ціна завчасної закупівлі на Ринку електричної енергії.

27) Як перейти з групи «Б» на групу «А»?

Для того, щоб облік споживача був віднесений до групи «а», - необхідно, щоб він відповідав критеріям, які визначені у Тимчасовому порядку, а саме: облік повинен бути облаштований системами АСКОЕ/ЛУЗОД, що введені в промислову експлуатацію та, за умови забезпечення споживачем, Оператором АСКОЕ або ППКО щодобового зчитування, формування та передачі сформованих погодинних даних комерційного обліку до ОСР/ПрАТ НЕК "Укренерго".

28) Різниця між кВт.год і МВт.год? Чому Акти купівлі-продажу стали формувати з МВт.год?

Загальноприйнятою одиницею вимірювання електричної енергії (активної) є кіловат-година (кВт.год).

Приставки кіло- (к) і мега- (М) - це форми скороченого запису числових величин споживання електроенергії у ват-годинах (Вт.год). Для прикладу:

1 000 000 Ват = 1000 кілоВат = 1 МегаВат.

На оптовому ринку за прийняту одиницю виміру купленої-проданої електричної енергії Правилами ринку встановлено мегават-годину (МВт.год), тому і в роздріб споживачі отримують такий же формат запису споживання.

29) Чому рахунки виставляються на одну ціну (прогнозну), а в Акті купівлі-продажу – інша?

У класичному варіанті, комерційні пропозиції постачальників передбачають оплату замовлених до споживання обсягів електричної енергії у вигляді передплати за певним графіком, а підсумкові ціни не є фіксованими та залежить від оптового рівня цін та погодинних профілів споживання електроенергії.

Оскільки на момент формування рахунків ще невідомо якою буде фактична ціна електричної енергії на ринку, використовується її прогнозне значення. Зазвичай, за індикатив береться ціна, що склалась на оптовому ринку у попередніх періодах з урахуванням передачі та націнки постачальника.

Так, ТОВ «ООЕК» за прогнозну ціну для перших двох місяців постачання використовує ціни «прогнозовані на ринку + тариф, що діє на передачу».

Згодом, за підсумками місяця в актах купівлі-продажу вказується вже фактична ціна, з урахуванням режиму споживання електроенергії, відповідно до умов Договору.

30) Якщо споживач, є субспоживачем іншого підприємства, чи може він укласти договір з ООЕК?

У разі наявності у субспоживача окремого укладеного договору про розподіл електричної енергії з Оператором системи розподілу, субспоживач має право самостійно обирати постачальника електричної енергії, незалежно від того, хто здійснює постачання основному споживачу.

31) Чи може стати Споживачем ООЕК юридична особа, яка має договір оренди?

Юридична особа може стати споживачем ТОВ «ООЕК» на підставі договору оренди,  якщо  договір оренди укладений згідно чинного законодавства та умовами якого передбачено право або обов’язок орендаря на укладення договору з постачальником електричної енергії, згідно п. 1.2.13  Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі - Правилами), затвердженими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) № 312 від 14.03.2018 р.

Обов’язковою умовою укладання договору про постачання електричної енергії є наявність у Споживача укладеного договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії з Оператором системи розподілу. Якщо юридична особа № 1 має укладений договір оренди приміщень з юридичною особою № 2, яка має укладений договір про розподіл електричної енергії з Оператором системи розподілу, то стати споживачем ООЕК може саме юридична особа № 2.

32) Чи потрібно переукладати договір з Оператором системи розподілу, при переході на постачання до ООЕК?

З Оператором системи розподілу Споживач укладає договір про розподіл електричної енергії. Даний договір залишається актуальним незалежно від того, хто здійснює постачання електричної енергії споживачу.

33) Що таке групи «А» і «Б» площадок вимірювання?

Згідно Постанови НКРЕКП 28.12.2018 № 2118 «Тимчасовий порядок визначення обсягів купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії електропостачальниками та операторами систем розподілу на перехідний період» (далі – Тимчасовий порядок) площадки вимірювання споживачів розподіляються на групи «А» та «Б».

Так, згідно з Тимчасовим порядком площадки вимірювання споживачів, що забезпечені прийнятою до розрахунків за електричну енергію схемою обліку електричної енергії (де вимірюється надходження електричної енергії на площадку) із встановленими та введеними в експлуатацію ЛУЗОД, АСКОЕ, АСЗД або лічильниками диференційного (погодинного, зонного) обліку електричної енергії із гарантованим щодобовим зчитуванням показів, належать до групи «А» за умови забезпечення визначеним споживачем, Оператором АСКОЕ або ППКО щодобового зчитування, формування та передачі сформованих погодинних даних комерційного обліку до ОСР/НЕК.

Всі інші площадки, що не належать до групи «А» – відносяться до групи «Б».

34) Звідки постачальник бере фактичний графік споживання клієнта?

Оператори системи та інші сторони, що зареєстровані як постачальники послуг комерційного обліку (ППКО) мають забезпечити зчитування даних в точках комерційного обліку, приймати результати вимірювання (показів лічильників) від учасників ринку та/або ППКО, виконувати функції з обробки, формування, профілювання, валідації, агрегації та обміну даними комерційного обліку.

Постачальники – учасники ринку, які згідно з діючими нормативними актами отримують необхідні дані для здійснення розрахунків зі споживачами від ОСР, що мають забезпечити щодобову передачу даних стосовно величин погодинного споживання електричної енергії споживачем постачальнику електричної енергії

35) Де взяти споживачу ЕІС-код точки обліку?

ЕІС-код точки обліку - це ідентифікаційний код на ринку електричної енергії в Україні на базі використання системи ідентифікації ЕІС ENTSO-E.

Кожен Оператор системи розподілу зобов’язаний присвоїти ЕІС-коди точкам обліку електричної енергії (лічильнику). Зазвичай його можна побачити в Заяві-приєднання до умов Договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії (тобто в Договорі на розподіл з Обленерго).

36) Хто такий постачальник "останньої надії"

На період з 01.01.2019 р. по 01.01.2021 р. Кабінет Міністрів України затвердив ДП "Укрінтеренерго" постачальником "останньої надії" (ПОН) на всій території України.

ПОН, у тому числі, надає послуги з постачання електроенергії у разі необрання споживачем електропостачальника, зокрема після розірвання електроенергії споживачу.

37)Порядок зняття показів засобів вимірювання

Для отримання детальної інформації, пропонуємо перейти за посиланням:


https://www.dtek-oem.com.ua/ua/meter